Onze missie en visie
Onze Missie:
'Ik heb vandaag weer veel geleerd!’ Elke dag doen we het beste voor onze kinderen van De Wizzert. We bereiden ze voor op de 'grote wereld' waarin er veel wordt gevraagd op zowel cognitief, sociaal en emotioneel gebied. Onze leraren leggen hiervoor nadruk op de pedagogische opdracht. Binnen onze school bieden wij kinderen ruimte om zichzelf te zijn en dagen wij ze uit om zich maximaal te ontwikkelen. Ze krijgen instructie op kennis en vaardigheden; 'ons onderwijs deugt'. Wij geven de kinderen de gelegenheid hun talenten te ontdekken en verder te ontwikkelen in een veilige en rijke omgeving. Dit doen we samen als één team en betrekken daarbij de expertise die we nodig hebben.
Onze Visie:
Naast kennisoverdracht is de pedagogische opdracht van een school van zeer groot belang. De pedagogische opdracht die OBS De Wizzert nastreeft, komt voort uit de kernbegrippen die horen bij het ervaringsgerichte onderwijs: welbevinden, betrokkenheid, competentie en verbondenheid. De gedachte is dat kinderen een optimale ontwikkeling doormaken als ze betrokken werken en met plezier naar school gaan. Voelt een kind zich veilig en geaccepteerd, dan zal het welbevinden hoog zijn, zal het kind betrokken met leren bezig zijn en zich competent voelen. Het kind beweegt zich aan de grens van de individuele mogelijkheden, waardoor leren ontstaat.
Op OBS De Wizzert streven we naar een zo hoog mogelijke betrokkenheid tijdens alle activiteiten.Doordat wij onszelf verbonden voelen met anderen en met onze omgeving, zullen wij hier zorg voor dragen en zijn wij hier trots op. Niemand wordt buitengesloten, iedereen hoort erbij!
OBS De Wizzert biedt eigentijds onderwijs voor de kinderen van deze tijd en voor de volwassenen van de toekomst. Wij verzorgen vernieuwend onderwijs en wij evalueren en borgen onze lesmethoden, methodieken en werkwijzen op structurele basis en passen aan waar dat nodig is. We maken gebruik van eigentijdse leermiddelen en technologieën. Zo zijn de kinderen goed voorbereid op hun rol in de kennis- en participatie maatschappij. Kinderen moeten tegenwoordig hun kennis niet alleen kunnen toepassen in een toets of werkboekje, maar moeten deze ook laten zien in andere complexe situaties. Hierbij worden vaardigheden, kennis en houding geïntegreerd. Op dat moment spreken wij van competenties. Competenties maken dat iemand zich in nieuwe complexe levensechte situaties ‘kundig’ kan tonen. Het gaat hier om ‘life skills’ verworven door ‘deep-level-learning’. Daarbij zijn de bovenstaande kernbegrippen onlosmakelijk met elkaar verbonden en noodzakelijke voorwaarden om tot ontwikkeling te komen.