Klachtenprocedure

Wij spannen ons in om zaken voor leerlingen en ouders zo goed mogelijk te regelen. Echter, dit is geen garantie dat alles perfect verloopt.  Wij hechten er veel waarde aan dat we klachten zo dicht mogelijk bij de bron oppakken. Daarom stimuleren wij leerlingen en ouders om klachten eerst te melden bij de leerkracht of locatieleider. Indien dit niet tot een oplossing leidt, kan er gebruik gemaakt worden van de klachtenregeling. 

Als na het contact met de schoolleiding de klacht naar uw mening onverhoopt niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u het voorval voorleggen aan de Collega's van Bestuur van SAAM*. U kunt dat doen door een e-mail te sturen aan algemeen@saamscholen.nl. We verzoeken u om in de onderwerpregel op te nemen dat het gaat om een klacht.

Vertrouwenspersoon
Indien nodig of gewenst kunt u zich ook wenden tot de vertrouwenspersoon die voor SAAM* werkzaam is. De vertrouwenspersoon kan bemiddelen om tot een oplossing te komen. Als dat niet mogelijk is, kan zij de klager begeleiden in de verdere klachtprocedure. De vertrouwenspersoon is te bereiken via GGD Hart voor Brabant, telefoonnummer 088-3686759.